Sensetikøvelser (grounding- og åndedrætsøvelser)

For både børn, unge og voksne

Men det her er jo det bedste fra alt det jeg kender- plus noget jeg ikke helt kan sætte ord på!

Sådan sagde en af mine deltagere engang. Og hun har ret. Sensetik øvelser er krop og sind. De er nærvær og sammenhold. De er at være hver for sig og tæt forbundet. De er styrke og smidighed og jeg kunne blive ved…

Og så er Sensetik øvelser nemlig også noget, der er meget meget svært at sætte ord på. Men som ingen er i tvivl om, er en stor del af det at lave øvelserne. Man mærker det.

Man kommer så meget tilstede under øvelserne, at man bliver blød indeni. Man mærker det der sted indeni sig selv, hvor man er tryg, varm, rolig, stærk og i kontakt med sig selv. Her er man kærlig overfor sig selv- og de andre på holdet.

…det er hvad Sensetik øvelser er.

Langsomt og simpelt

Men forklaret lidt mere objektivt, så er Sensetik øvelser en række meget enkle stående og liggende kropsøvelser. som understøtter dit kropslige nærvær og din evne til at forholde dig helt åbent til dig selv. HELE DIG. Det får man det virkelig godt af!

Øvelserne arbejder primært med fokus på tempo, åndedræt og grounding.

Vi laver rolige langsomme øvelser, agressionsøvelser og øvelser, hvor vi arbejder med at turde sætte lyd og stemme på imens, vi bevæger os.

Ingen af øvelserne er komplicerede. De kræver INGEN forudsætninger overhovedet.

Du bliver bedre ven med sig selv

Øvelserne i sig selv er gode for kroppen, men det særlige er øvelserne i kombination med, hvordan jeg guider dig og din opmærksomhed imens.

Gennem simple simple øvelser og opmærksomhed på, hvordan det føles indeni dig, imens du laver øvelserne, bliver du for hver øvelsesgang mere og mere tryg ved dine egne reaktioner og din egen krops fornemmelser. Du bliver mere groundet og det får man det altså rigtig godt af – dine omgivelser vil kunne mærke det også.

Øvelserne arbejder på flere planer. Bla. gør de, at kroppen bedre kan regulere mellem hvile og aktivitet og bedre kan bearbejde de indtryk den får. Derudover afhjælper de spændinger/smerter og hjælper kroppen med at regulere alle dens hormonsystemerne.

Og på et endnu dybere plan bliver kroppen bare mere tryg af at måtte have det, som den nu har det. Føle det, den i virkeligheden føler. Går du og undertrykker følelser frem for bare at turde mærke dem, tager det enormt mange kræfter og din krop er hele tiden på overarbejde. Det kan blive til et utal af fysiske lidelser.

Du vil derfor med stor sandsynlighed opleve at sove bedre, trække vejret bedre, få bedre fordøjelse, at smerter bliver mindre, få bedre fokus og alt, hvad der følger med at være bedre i kontakt med, hvordan du faktisk har det. Du vil nok opleve, at du bliver bedre til at sige til og fra. At du kun behøver sige tingene én gang og du bliver lyttet til, at det komplicerede bliver nemmere, at du tør sætte ord på svære ting overfor andre mennesker og at du i det hele taget bare bliver bedre venner med dig selv. Du vil begynde at mærke at du er helt som du skal være.

Øvelserne understøtter nemlig på et dybt plan dit kropslige nærvær med dig selv. De understøtter det at skabe bedre kontakt med dig selv- og dermed andre.

Øvelserne vil være et redskab, du kan tage med dig ud i din hverdag. De er så simple, at de ingen forudsætninger kræver.


Ro og nærvær

Grounding- og åndedrætsøvelser er afgørende at arbejde med, hvis du gerne vil have det bedre fysisk og mentalt.

Du får mere ro, fokus og nærvær.

Du får det bedre med dig selv og med andre. Det tør jeg godt love dig!


Så oplever du indimellem ikke at være helt i synk med dig selv eller vil du bare gerne være det endnu mere, er det helt essentielt at arbejde med din grounding og med dit åndedræt.

Af vane prøver du måske at finde svaret i dit hoved ved at tænke dig frem til, hvordan du har det. Men hovedet giver tankesvar. Det giver ikke svar på, hvad du føler.

Måske tager du dig ikke tiden til at mærke efter, måske er du ikke vant til det. Måske kender du ikke svaret af en helt anden grund.

Resultatet er det samme- du kommer ind i en ond cirkel af tankemylder og bliver ved med at gå ved siden af dig selv.

Alle på mine hold er søde og der opstår meget hurtigt en dejlig rar atmosfære. Og jeg lover dig, at du bliver taget godt imod. Kom og vær med.

Vil du være sammen med
hele dig
kommer du ikke udenom at skulle
ned i kroppen

anbefalinger iselin veronika brandt

Jeg oplever gennem øvelserne en indre ro i mit nervesystem, som bliver i kroppen længe efter øvelserne er slut.

Veronika skaber med sin empatiske personlighed en tryg atmosfære i rummet. Veronika er meget tillidsskabende og hendes dybe indre ro virker meget afsmittende på mig. Hun er meget klar i sin måde at guide på. Alt sammen noget, der giver mig en sjælden følelse af jordforbindelse og sammenhæng mellem mit hoved og min krop.

Jeg mærker der en indre ro, selvværd og tro på mig selv- en sjælden og rørende fornemmelse for mig.

Diana Munk


Er I en skoleklasse, gruppe, forening, arbejdsplads el.lign og kunne I tænke jer at opleve, hvor afgørende stor forskel en god grounding vil gøre for jeres fællesskab og trivsel- så kontakt mig.

Jeg kommer gerne ud og underviser, arrangerer undervisning for jer i Rold Skov eller I er velkomne her hos mig i min sansehave.

Ring til mig og hør nærmere om mulighederne for at være med!


Online hold

Vil du gerne være med, så kontakt mig eller find min side på facebook og hør mere.

Du er meget velkommen!

Du er velkommen til at udfylde her, så vender jeg tilbage til dig inden 24 timer